Mých testovacích 14 dní bez lepku

Všichni jsme sice dokonalé bytosti, ale často v nás hlodá něco, co naší dokonalosti chybí. Nevím, jak to máte právě vy, ale já, která mám zdravou poradnu a pořád studuju a studuju, tak jsem si vyčetla, že o funkci našich střev vypovídá také stav našeho čela (čtete správně, to co je součástí našeho obličeje). Mě už před 3 roky řekl můj skvělý pan doktor Erben, že mám problém ve střevech. Takže si svá střeva celkem hýčkám, dopřávám jim probiotika i prebiotika a spoustu dalších libůstek, ale čelo je pořád hrubší než zbytek tváře.

Tak jsem se rozhodla, že na 14 dní vyzkouším život bez lepku. Magické datum 1.11. včera nastalo, tak jsem se do toho pustila. Protože jsem zeleninová a oříšková, tak bych to měla bez problémů zvládnout. Rodina to se mnou bude muset vydržet, žádné pečení, žádné houstičkování.

Snídaně jsem měla zatím 2, takže bílý jogurt, chia semínka, lněná semínka, ovoce, oříšky. To, co se červení, je letos zřejmě poslední lehký malinový rozvar ze zahrádky.

snidane-jogur-s-ovocem-a-orechy

 

Dopolední svačinku jsem měla rýžový chlebík s pomazánkou z cizrny. Chutnalo mi.

ryzovy-chlebik-s-cizrnovou-pom

Oběd jsem zvládla se smaženicí doplněnou kukuřičnými plackami. Na fotce to vypadá sice divně, ale pochutnala jsem si.

smazenice

Odpolední svačinu jsem měla zeleninový salát zakápnutý oliváčkem a posypáno dýňovými semínky.

No a k večeři jsem si dala karpačo z červené uvařené řepy, počesnekováno, posypáno rukolou, postrouháno parmezánem (ještě z Itálie) a pokapáno bohatě oliváčkem. Zase moc dobré.

vecere-repa-s-rukolou

K tomu jsem celý den pila čerstvou šťávičku z mrkve, jablíčka a řepy, pocitronkováno, rozmixováno. A muž to dělá tak husté, že to musím zředit vodičkou. Jsem čajíčková, takže jsem taky čajíčkovala, a pila mátový a večer čerstvý zázvorový čajík a pochopitelně i normální čistou vodičku. Vyfotila jsem Vám ranní šťávičku, která už je naředěná čistou vodičkou, protože ji dělá můj muž a to hodně hustou.

ziva-stava-z-repy-mrkve-a-jablka

Zeleninová šťáva je náš každodenní rituál, tak tu Vám už víc fotit nebudu, jen pokud by se nám změnila barva. Zatím u nás frčí červená řepa.

Snídaně zatím taky neměním, bílý jogurt bez škrobu a k tomu chia semínka, podrcená lněná semínka, lžíci bez škrobové vlákniny, ovoce, a ořechy, občas lžičku medu nebo datlového bio sirupu.

Svačiny střídám, pořídila jsem si rýžové chlebíky bez lepku a na ty si mažu pomazánky (cizrna, cotage, tvaroh s něčím) a doplňuji zeleninkou nebo semínky. Pro příklad jsem Vám vyfotila chlebíky, které jsem si pořídila a pak namazané chlebíky s cotage a konopnými semínky. Jen se mi obrázky nedaří vyrovnat do roviny.

ryzove-chlebiky

chlebiky-s-konopseminky

Miluju polévky, takže ve čtvrtek jsem si uvařila jemnou žampionovou, ty zelené fleky jsou čerstvá petrželka a ty hnědé fleky dýňový olej, ten já si přidávám do každé své polévky. Polévky zahušťuji jen přidáním jedné brambory, kterou v polévce uvařím a pak všechno tyčovým mixerem rozšmelcuju. Občas si nějakou zeleninku vyndám, abych neměla krém ze všeho. Ale ze žampionů jsem si udělala fakt krémovou polévku.

zampionova-polevka

Oběd jsem si upekla na 2 dny, a to ze své oblíbené dýně. Pekla jsem ji zároveň s brambory, oliváčkem, bylinkami a nakonec přidala mozzarelu. Taky si k tomu vždycky přihodím paličku česneku.

zapecena-dyne-s-mozarelou

Až obměním svůj jídelníček, tak Vám to sem napíšu. Pokud nezapomenu fotit, tak to budete mít i s obrázkem.

Zatím mám za sebou 2 a půl dne, tak na sobě pozoruji jen, že se mi zrychluje krok (ale možná je to i docela chladným větrem, který tu minulé dva dny docela foukal).

Tak jsem se Vám dlouho neohlásila, dneska mám už 10. den bez lepku a cítím se výborně. Jen jsem Vám zapomněla fotit. Ale věřte, že dietu bez lepku fakt stále držím. Myslím, že se jí budu držet a potraviny s lepkem jíst jen příležitostně a v opravdu malém množství.

Snídaně dávám pořád bílý čistý jogurt s lžičkou skořice, namočených chia semínek, namletou lžící lněných semínek, hrstí namočených ořechů a ovocem, co dům dá (hlavně jablíčka, ta se nám povedla koupit u sadaře opravdu výborná).

Svačím čerstvý půllitr zeleninových šťáv (do půllitrtové láhve si naředím 1/4 litr hutné šťávy).

Dneska jsem si udělala čočkový salát k obědu (snědla a nevyfotila!)

Na odpolední svačinu mám připravený salát ze zelí, mrkve a křenu s kapkou citronu. Co si dám k večeři teprve uvidím, ale určitě to bude kukuřičný chlebík nejspíš s gervais a paprikou.

zelny-salat-s-krenem

Dneska je pondělí 14.11.2016, takže můj poslední testovací den bez lepku. Ale protože se cítím lépe, jsem taková lehčí, akčnější, tak u bezlepku zůstanu. Ne tedy úplně na 100 %, ale na 99 % ano. Už teď jsme se naučili vařit bez zahušťování jíškou. Náš tyčový mixer je v provozu téměř každý den, takže polévky, omáčky, vše zahušťujeme buď přidáním brambory nebo více zeleniny. Chleba a housky mi nechybí. Naučila jsem se jíst kukuřičné chleby, které mi fakt chutnají. Časem určitě objevím i další vychytávky, které chleba či rohlíky či housky nahradí.

kukuricne-placky

Pokud jste také bezlepkoví, tak mi na můj e-mail: zstysova@seznam.cz můžete poslat své nápady či recepty z Vašich oblíbených.

Zdeňka Štysová
Mou vášní je pomáhat svým klientům najít cestu, jak se dožít vysokého věku v dobré fyzické i psychické kondici a finančně soběstační. Můj příběh si přečtěte tady>>
Komentáře
  • 7+1 tip pro podporu zdraví

    Získejte zdarma eBook, ve kterém se dozvíte, jak jednoduše a snadno si můžete vylepšit své zdraví. Budete tak moci žít šťastnější a spokojenější život!

  • Najdete mě na Facebooku