Snídáte?

Já se přiznám, že odjakživa snídám. V mém poměrně dlouhém životě nenastala doba, kdy bych neměla čas se nasnídat. Když byli děti malé, tak jsme měli snídani jako ranní rituál. A ten rituál si držím dodnes.

Fakt je, že jsem donedávna moc neřešila, co budu snídat. Prostě jsem si namazala chleba s čímkoliv, co se našlo v lednici nebo si dala něco sladkého, pečeného, co jsem upekla já, v minulosti babička či maminka nebo se dalo koupit v pekárně.

Ale to, co snídám, jsem začala hlídat poté, kdy jsem prošla kurzem výživového poradenství. To jsem začala víc zkoumat co mému tělu dělá dobře, co nezatěžuje moc slinivku a dělá dobře i mému churavému trávicímu traktu. Můj ranní snídaňový rituál vypadá tak, že si ráno plánuji na 3 hodiny (to si jako aktivní důchodkyně mohu dovolit, to se mám, co?)

Takže ráno začínám nakopávacím kokteilem (ten je zatím tajný, ale brzy Vám ho odtajním).  Pak půlhodinky mám na svoji ranní meditaci. Poté si dám panáka Aloe Vera Gelu (od LR). A mám další 1/2 hodinku pro sebe (třeba strávenou v koupelně). Pak jsou na řadě předsnídaňové vitamíny skupiny B. A začínám pracovat na své snídani (tedy na té začínám pracovat většinou už předem večer, kdy si namočím chia semínka, sušené nesířené ovoce a oříšky). No a vařím si kaši (občas se mi povede, že nestihnu koupit suroviny, tak to je ta výjimka, kdy si umíchám třeba tvaroh). Kaše vařím z ovesných vloček nebo z žitných vloček či špaldových vloček, výběr je dneska opravdu široký (instantní hotové kaše neberu!). Vaření kaše nezabere déle než 5-10 minut podle toho, z čeho zrovna kaši vařím. Už to mám odměřené, 3 vrchovaté lžíce vloček do necelého čtvrtlitru vody, lehounce osolím. Do uvařené kaše, která vypadá asi takhle

si přidám lžičku medu, půl lžičky skořice, ždibec másla, a dodám lžičku namočených chia-semínek, lžičku lněných semínek, zhruba lžíci namočených sušených plodů a lžíci namočených nasekaných ořechů. No a kaši si zdobím, teď aktuálně rozvařenými malinami, nebo hrstí jakýchkoliv bobulí, které jsou zrovna doma. Pokud mám kvítka sedmikrásek, tak dozdobím ještě kvítky.

Nazdobené jen rozvarem z malin to vypadá takhle

V průběhu snídaně si sezobnu ty doplňky, které mají rády konzumaci při jídle (např. Lecithin).

No a cca 1/2 hodiny po jídle si vypiju čaj spolu s posnídaňovými vitamíny a minerály, které je vhodné brát po jídle Magnesium a vitamín B2.

Výhodou ranního snídání kaší je ta, že se snídaní vydržím celé dopoledne až do oběda. Žádný hlad, žádná mlsná mě nehoní.

Co snídáte Vy? Posloucháte své tělo, co mu dělá dobře? Napište mi na zstysova@seznam.cz

 

Zdeňka Štysová
Mou vášní je pomáhat svým klientům najít cestu, jak se dožít vysokého věku v dobré fyzické i psychické kondici a finančně soběstační. Můj příběh si přečtěte tady>>
Komentáře
  • 7+1 tip pro podporu zdraví

    Získejte zdarma eBook, ve kterém se dozvíte, jak jednoduše a snadno si můžete vylepšit své zdraví. Budete tak moci žít šťastnější a spokojenější život!

  • Najdete mě na Facebooku